[ZDJĘCIE]


Dzisiejszy wpis zainspirowany zostanie poniższym zdjęciem:

1705_0*

Być może to, co napiszę, nie będzie specjalnie odkrywcze. A raczej zupełnie nie będzie odkrywcze.

Kształtuje nas nasza rodzina. Koniec kropka. To, jakie pole manewru dostaniemy, dzieckiem będąc, to tak naprawdę zbuduje nasze przyszłe życie.

Ostatnimi czasy subskrybuje kanał na youtoube PsychoSoprano. Prowadzi go ta sama dziewczyna, która w internecie bardziej znana jest jako Miranda Sings. O ile ten drugi twór w ogóle nie trafia w moje poczucie humoru, o tyle samą jej twórczynie darzę ogromną dozą sympatii. Dziewczyna jest zdystansowana, piękna, utalentowana (przede wszystkim muzycznie). Niezwykle zazdroszczę jej podejście do świata, tego, że nie ukrywa emocji, poza wspaniałymi momentami dzieli się również łzami.

Ale co to za wstawka jakaś ni w groch ni w kapustę zapytacie?

Ano już tłumaczę.

Wielokrotnie w swych filmach podkreśla jak ważną rolę pełni dla niej rodzina i, że to dzięki niej jest, jaka jest. Być może ktoś napisze, że wszystkie filmy prawdopodobnie edytowane są na potrzeby internetów. Może. Ja odpiszę, że filmik, w którym całą rodziną urządzają konkursy z okazji świąt wielkanocnych, czy też relacje ze wspólnych podróży rozczuliły mnie tak niesamowicie, że miałam ochotę się rozpłakać.

Zawsze marzyłam o dużej rodzinie, która spotyka się, je wspólnie obiad, wyjeżdża na wakacje, wspiera w trudnych momentach.

Moje spotkania rodzinne skończyły się mniej więcej, gdy miałam z 10 lat. Cała rodzina jest obecnie skłócona, Bóg jeden raczy wiedzieć o co. Sądzę, że gdybym wspomniała o rodzinnym obiedzie, to z miejsca zostałabym wyśmiana, a w poczęstunku dostałabym jedynie złośliwy epitet.

Nie trzeba pochodzić z patologicznej familii, aby jej negatywny obraz nosić w sercu.

Nie nauczono mnie utrzymywania bliskich kontaktów z rodziną. Myślę ze zgrozą, że jest to niestety coraz częstszy przypadek. Nie chcemy utrzymywać stosunków, koniec końców zostajemy sami.

Jednak mimo wychowania na antyklanowca, moja wewnętrzna natura miłośnika ogniska domowego buntowała się przeciwko takiemu obrotowi sprawy.

Wyśmiewana jestem niekiedy, gdy rozemocjonowana mówię o obiedzie w niedziele u wujka, czy ciotki (nie swoich, żeby nie było). Lub też odwiedziny u babci… znacie kogoś, kogo cieszy myśl o odwiedzinach babci? I to jeszcze nie swojej?

Brakuje mi rodzinnej atmosfery, anegdot z czasów młodości i wspólnego przeglądania albumów. Grania na akordeonie przez dziadka i pieczenia ciast babcią.

Czasem zastanawiam się, dlaczego skoro taki Family Portret w zasadzie tylko żem liznęła? Jakieś biologiczne predyspozycje?

Gdy byłam mała na szczytach list przeboju brylował rodzinny zespół Kelly Family. Moja mama zakazała mi słuchania ich muzyki, twierdziła bowiem, że to jakaś sekta. Ja natomiast zafascynowana byłam takim stylem życia. Cała rodzina, posiadająca jedną pasję, podróżująca, dzieląca się swoim szczęściem z całym światem. Coś cudownego!

Sama stworzyłam nawet komiks o rodzinnym zespole z moimi wymyślonymi braćmi i siostrami (creepy co nie?). Niestety moi wyimaginowaniu członkowie rodziny rozpłynęli się w miarę upływu lat. Pamiętam jedynie, że stworzyłam sobie starszą siostrę Dorotę, która była kalką starszej siostry mojej koleżanki. Grała na perkusji i zawsze gotowa była porozmawiać z młodszymi członkami bandu, w tym z główną gwiazdą i wokalistką zespołu (w tej roli oczywiście wystąpiłam ja, bo któż by inny?)

Nawet Rodzina Adamsów, była dla mnie wzorem bliskości, za którym tęskniłam. Tak, chętnie bym jadła z nimi te gluty, robale i spała w trumnach!

Rodzina jest czymś najpiękniejszym na świecie, doceń ją!

Nawet jeśli zdarzą się między wami jakieś kłótnie. Kurde no. Przeżyj to, schowaj dumę, zapomnij o tej pierdole i idź do mamy ją uściskać. Nigdy nie wiadomo jak życie się potoczy. Ze swojego doświadczenia wiem, jak trzeba ważyć słowa i swoje humorki. Później srodze można żałować, lecz odwrotu nie ma.

Kochajcie się! 🙂

*Zdjęcie pochodzi z filmu „Życie jest piękne” (1997) reż. Roberto Benigni

 

Skomentuj

