[FRAGMENT KSIĄŻKI] „Poza Morze Egejskie” Elia Kazan


Dzisiejszy wpis inspirowany jest fragmentem książki „Poza morze egejskie” Elia Kazana str.310

Nastał kolejny ciepły dzień.Stavros dźwignął się na nogi i stwierdził, że może stać. Nie wiedział, gdzie jest coś go jednak pchało w pewnym określonym kierunku. Z pochyloną głową, podany do przodu, ruszył na wschód. Mimo, że miał zakrwawione ubranie i  połowę twarzy spuchniętą i posiniaczoną, nikt nie zwracał na niego uwagi. W tym kraju i w tamtych czasach taki widok nie należał do rzadkości.

Spokojnie. Wdech-wydech.

Każdy z nas stara znaleźć się odpowiednie dla siebie miejsce na ziemi. Naiwnie myślałam, że wszyscy mają prawo wyruszyć na tego typu poszukiwania. Okazuję się jednak, że są ludzie, którzy nie mogą liczyć na poprawę bytu. Bo, my lepiej sytuowani, im tego chcemy zabronić. Moja ojczyzna taka piękna i ponoć waleczna składa się po części z bojaźliwych niedouków, a dowody na stwierdzenie tego obraźliwego faktu pojawiają się codziennie na moim profilu pewnego znanego wszystkim portalu.

Uff…

Należę do tych tolerancyjnych, wiecie. Zwani są lewakami. Nie czuję się żadną lewaczką. Czuję się człowiekiem. I każdego człowieka traktuję jak człowieka. Tak podpowiada mi nie tyle moja wrażliwość ile logika.

Nie mówię tego, aby usilnie walczyć z jakąś opcją polityczną. Bo to głupie. I tylko głupi ludzie budują własne poglądy poprzez to, co głosi partia polityczna niezależnie, którą stronę by reprezentowała. A jeszcze głupsze jest budowanie swoich argumentów na bazie internetowych memów. I przeraża mnie fakt, że obecnie to jest nasze główne źródło wiedzy. Ciekawe, kiedy internetowy mem pojawi się jako źródło pracy magisterskiej? Myślę, że ta katastrofa intelektualna jest coraz bliższa.

I o ile jestem w stanie zrozumieć osoby stojące po drugiej stronie barykady dysponujące, konkretnymi argumentami, takimi, nad którymi mogę się zastanowić lub twierdząco kiwnąć głową wypowiadając cicho słowa „tak masz rację”. O tyle nie jestem w stanie zrozumieć aprobaty dla nienawiści i braku wrażliwości na ludzki los.

  • Myślę, że osoba podkładająca nogę ojcu z dzieckiem na rękach nie jest godna innego nazewnictwa swej persony niż „suka”.
  • Uważam, że każdy, kto wygłasza swoje poglądy, nawiązując przy tym z pozytywnym wydźwiękiem do czynów takich bohaterów historycznych jak Hitler, czy Stalin jest co najmniej bezmózgim burakiem, a słowo burak pojawiło się tu tylko dlatego, że ilość wulgaryzmów na jeden wpis został przeze mnie wyczerpany.
  • Według mojej opinii każdy, kto w życiu kieruję się stereotypami, nie zwiedził chyba zbyt wielu krajów, nie spotkał zbyt wielu obcokrajowców i ogólnie rzecz biorąc jest lekko nie w temacie i powinien udać się na korepetycje do swojego gimnazjum.

Mam nadzieje, że nikt powyższym wpisem nie poczuję się urażony. Mam taką nadzieję, bo osoby, które głoszą wstrętne hasła nawołujące do agresji i nienawiści, nie są mile widziane w tym miejscu. Przykro mi.

Dyskusji na powyższy temat nie przewiduje natomiast przesyłam wszystkich do znakomitego tekstu podpartego konkretnymi argumentami —>ARTYKUŁ

Skomentuj

