[Gra impro] Narracja


Dzisiejszy wpis zainspirowany jest grą impro „Narracja”.

Czym są gry impro?

Gry impro to tworzone na żywo scenki, w których to aktorzy są ograniczani jakimiś konkretnymi zasadami lub muszą tworzyć daną scenkę zgodnie z jakimś konkretnym schematem.

Gra impro- Narracja

Grana jest scenka improwizowana, w której w dowolnym momencie gracz może zatrzymać scenkę mówiąc ‚Stop’. W tym momencie gracz wychodzi ze scenki i mówi publiczności co jego postać naprawdę myśli, po czym scenka jest kontynuowana. Inni gracze oczywiście nie p0winni wiedzieć co inni myślą ale , ale skoro wiedzą, powinni tego użyć.

http://www.impro.info.pl

——————————————————————————————————————————————————————-

Typowa Zła – pierwsze starcie na tym blogu

Kim jest Typowa Zła?

Typową Złą charakteryzuje, wieczna wina oraz nieustające potępienie. Co ciekawe nie musi ona specjalnie się starać lub też z rozmysłem planować swoich działań, ażeby świat uznał ją za wrzód, chorobę czy inną formę zarazy, którą  należy w tempie jak najszybszym wytępić i usunąć z pola widzenia. Jednakże, nie można powiedzieć, iż nienawiść do jej osoby powstała ot tak z niczego. Musiała bowiem uczynić coś, co doprowadziło do powolnej katastrofy. Gdyby kazać komuś scharakteryzować, ją, jej osobowość, nie trudno byłoby się pokusić o stwierdzenie, iż jest ona banalnie przeciętna i nie warto tracić czasu na opisywanie jej wyglądu, stylu. Jest duchowym i emocjonalnym wcieleniem zła, który na zewnątrz jest niewidoczny, dopóki nie znajdzie się ów niczego niespodziewający się głupiec, który zechce podjąć to ryzyko i zapalić niewidoczny dla nikogo płomień wściekłości.

Co myślała Typowa Zła?

Myślałam, że to mi pomoże. Zemsta. Miała mnie oczyścić. Upokorzyć moich wrogów. Sprawić, abym to ja wreszcie była w świetle reflektorów, aby oni żałowali. A raczej jedna jedyna osoba, która wbiła mi nóż prosto w serce.

Moja spływająca po podłodze krew nie poruszyła Cię ani trochę. To właśnie Ty miałeś cierpieć, miałeś tę krew czyścić, aby na jej miejsce upuścić swoją. W znacznie większej ilości. W znacznie boleśniejszy i niezrozumiały sposób.

Zatem zrobiłam ten krok. Mój umysł przestał funkcjonować, skażony był tym najgorszym z możliwych emocji. Nie było odwrotu, nacisnęłam przycisk. Cały mój gniew, cała nienawiść, popłynęła strumieniami w kierunku, który już dawno powinien zostać przeze mnie zamknięty.

Chwila ciszy.

I co? Pomogło mi to?

Jak wyglądała Typowa Zła?

Cała sytuacja w jej głowie wyglądała zgoła inaczej niż w rzeczywistości. Ta pewna siebie i niebezpieczna kobieta, która mści się na swoim wrogach, tak naprawdę była małą owieczką. Małym wystraszonym stworzonkiem, który bał się niesamowicie upokorzenia, samotności, może nawet swego rodzaju ostracyzmu? W końcu była Typową Złą. Najgorszą kreaturą, która pokazała, że to właśnie jest jej prawdziwe oblicze.

Tak moja droga właśnie potwierdziłaś coś, czego tak strasznie unikałaś. Czego tak bardzo się bałaś. Odrzucałaś prawdę, lecz nie da się uciec od swej  natury, od korzeni. Jesteś z nią związana. Nawet nie wiesz jak śmiesznie, wyglądałaś z tym całym swoim gniewem.

Żałosne.

Być może jest tu jakiś cień nadziei. Być może ta dusza jest jeszcze nie całkiem stracona.

Czy ktoś zaryzykuje wszystko, aby pomóc tej złej, jednak wciąż zagubionej osobie?

Ktoś?

Może Ty?

….

Halo?

Skomentuj

