[zdjęcie]


Dzisiejszy wpis zainspirowany zostanie poniższą fotografią:

5382_1248

 

Scenka rodzajowa pt. Głębia malowanego kota.

Występują:

JA

Społeczeństwo XXI wieku

Miejsce akcji:

Tajemnicze gdzieś

Ja: Robię sobie tatuaż.

Społeczeństwo XXI: Wspaniale! Toż to modne! Artystyczne! Trzeba iść z duchem czasu, wszak tatuaż to już nie tylko ozdoba więzienna. To ozdoba twej duszy na skórze przedstawiona!

Ja: … całkiem możliwe.

Społeczeństwo XXI: Więc cóż to będzie? Opowiedz! Umieramy z ciekawości!

Ja: Nic wielkiego… wręcz malutkiego.

Społeczeństwo XXI: Prostota. Minimalizm. Popieramy! Oczywiście! Więc cóż to będzie? Napis? Sentencja?

Ja: Nie, w zasadzie nie fascynowały mnie nigdy sentencje i wiersze wytatuowane na skórze.

Społeczeństwo XXI: Ach tak, ciężko znaleźć coś współczesnego, głębokiego i takiego… akuratnego! Rozumiesz, spoglądasz, czytasz i wiesz, że to Twoje życie w jednym zdaniu.

Ja: Myślę, że to zdanie zmieniać się może codziennie, bo codziennie mam inny nastrój, codziennie co innego mnie cieszy i martwi, zatem taki ot wierszyk po godzinie mógłby stać się nieaktualny.

Społeczeństwo XXI: Czyli nie sentencja. Zatem jakiś rysunek. Symbol czegoś niezwykle ważnego?

Ja:Rysunek owszem… ale czy to aż takie ważne?

Społeczeństwo XXI: No mów!

Ja:Kot… na ramieniu kot. Wijący się kot na ramieniu. Czarno biały.

Społeczeństwo XXI: Kot powiadasz. Czarno biały kot?

Ja: Tak właśnie powiedziałam.

Społeczeństwo XXI: Ale jako symbol Twojej indywidualności? Twojej natury? Osoby chadzającej własnymi ścieżkami?

Ja: Nie do końca….

Społeczeństwo XXI: To może zafascynowanie kulturą Egiptu? Powiedz, to będzie egipski kot?

Ja: Nie. Zwykły taki o kotek.

Społeczeństwo XXI: A może w ten sposób pragniesz podkreślić swoją kobiecość? Grację?

Ja: Co proszę?

Społeczeństwo XXI: A może to, że jesteś jednocześnie dzika i łagodna?

Ja: No nie ja…

Społeczeństwo XXI: Wiemy! Chodzi o magię! Kot symbolem magii! A ty fascynujesz się magią!

Ja: W życiu nie fascynowała mnie magia!

Społeczeństwo XXI: Twój mężczyzna ma pseudonim „CAT”? Ty jesteś jego „kotkiem”? Lubisz Lunę z „Czarodziejki z Księżyca”? Znasz wszystkie piosenki z musicalu Cats? Jesteś zawsze czysta? Zakochałaś się przy dźwiękach piosenki ‚Wlazł kotek na płotek”? Jesteś słodka jak kotek? Drapiesz, gdy ktoś Cię wkurzy? Jesteś ciągle głodna? Lenisz się? Zjadasz myszy?? O co chodzi z tym cholernym kotem???

Ja: No ja po prostu lubię koty…

Społeczeństwo XXI: Lubisz koty?

Ja: Lubię koty.

Społeczeństwo XXI: A my lubimy dżem. Mamy go sobie wytatuować?

Ja: Jeśli jest wam to potrzebne do szczęścia.

Społeczeństwo XXI: Wiesz, traktujesz tatuaż jak nic nieznaczącą ozdóbkę.

Ja: Tak właśnie.

Społeczeństwo XXI: A tymczasem to powinna być głęboka głębia Twojej głębi.

Ja: Aż tak głęboko to nawet ja nie byłam.

Społeczeństwo XXI: Co powiesz, gdy ktoś zapyta Cię, co oznacza kot? Powiesz, że lubisz koty?

Ja: Nie, wybiorę sobie coś z waszych propozycji, żeby uniknąć podobnej rozmowy.

Społeczeństwo XXI: Masz prawie 30 lat i tatuujesz sobie kota, bo lubisz koty?

Ja: Gorzej, gdybym wytatuowała kota, nie lubiąc kota. To by dopiero była obłędna głębia. Potem wytatuowałabym sobie twarz Hitlera, a potem może logo Warsaw Shore. Oczywiście, wszystko z myślą o głębi.

Społeczeństwo XXI:Pusta jesteś.

Ja: Bezgłębionowa.

Społeczeństwo XXI: Późno już.

Ja: Za późno.

 

 

 

2 thoughts on “[zdjęcie]

Skomentuj

